Thursday, November 1, 2012

Halloween.

Gisteren was het Halloween. Het lijkt er op dat dit Amerikaanse fenomeen ook hier in Nederland steeds meer begint te leven. Gisterenavond is Kristian voor het eerst met een groepje vriendjes en vriendinnetjes in de buurt de deuren langs gegaan voor snoep. In plaats van 'trick or treat' riepen de kinderen 'snoep of ik laat je schrikken'. Ook hadden ze zich verkleed. Kristian was als Dolfje Weerwolfje op pad gegaan. Hij kwam met vrij veel snoep thuis. Toen ik het in een pot stopte was die tot de helft gevuld. En dan denk ik nog aan de snoep die onderweg al op gegeten was.
Ik vraag me af of Halloween een blijvertje is. Want volgens mij is Valentijnsdag ook nog nooit echt wat geworden in Nederland. Ik denk dat wij Nederlanders daar te nuchter voor zijn.


No comments:

Post a Comment